MPK Wrocław blisko pozyskania 100 nowych autobusów spalinowych w formie dzierżawy. Po uprawomocnieniu się wyboru MPK będzie mogło podpisać umowę z konsorcjum Daimler Buses oraz Pekao Leasing na dostawę autobusów o długości 10,5, 12, oraz 18 metrów. Wciąż nie wiadomo co z kolejną setką pojazdów, których dostawą nie był zainteresowany żaden podmiot.
MPK Wrocław
chciało wydzierżawić 200 nowych autobusów z silnikiem Diesla. Przewoźnik rozpisał w tym celu postępowanie przetargowe podzielone na dwie części. Pierwsza z nich dotyczy dostawy 55 autobusów klasy Mega, 38 klasy Maxi oraz 7 klasy Midi. Druga część ogranicza się tylko do autobusów 12-metrowych - w liczbie 58 oraz 18-metrowych - w liczbie 42.
Przewoźnik
otrzymał ofertę tylko w pierwszej części postępowania. Złożyło ją konsorcjum Daimler Buses Polska oraz Pekao Leasing, które wyceniło zadanie na 410,537 mln złotych brutto. Budżet MPK na to zadanie wynosił niecałe 384 mln złotych brutto. MPK właśnie wybrało najlepszą ofertę, co oznacza, że spółka jest blisko pozyskania następnych Mercedesów.
Druga część postępowania, w której nie złożono żadnej oferty, została unieważniona. Aktualnie czekamy na odpowiedź MPK w kwestii tego, jakie będą dalsze kroki przewoźnika w tej sprawie - czy ponowi on postępowanie na dostawę 100 pojazdów spalinowych, czy też nie.
Przypomnijmy, że tak duży przetarg miał pozwolić na “
przejęcie pełnej odpowiedzialności” za obsługę komunikacji autobusowej pozostającej w puli MPK przez przewoźnika i
rezygnację z podwykonawców - Michalczewskiego oraz Mobilisu.